BOTOX

Başta estetik olmak üzere pek çok tıbbi alanda uygulanan botoks, yüz kırışıklıkları ve aşırı terleme tedavisinde kullanılan bir ekzotoksindir. Botoks, Clostridium Botulinum adı verilen bakteriden elde edilir. Ayrıca yüzdeki kırışıklıkları ve çizgileri ortadan kaldırmanın en güvenilir ve kolay yöntemidir.

Botoks’un etkisi ne kadar sürer?

Uygulamadan yaklaşık 3 ay sonra güçlü kaslarda hareket geri dönmeye başlar. 4 ay sonra zayıf kasların hareketi de başlar. 6 ay sonra etki tamamen ortadan kalkar. 4-6 ay arasında tekrarlanmasında fayda vardır.

masport-500-500x500.webp

Botoks hangi alanlarda kullanılır?

Yüz Kırışıklık tedavisi:

Mimik kaslarının yıllar boyunca üzerini örten deri üzerindeki kıvrımları belirgin hale getirir ve böylece yüzdeki dinamik çizgilenmeler ortaya çıkar.

En sık ortaya çıkan dinamik çizgiler;

alın, kaşlar arası, göz kenarları ve dudak çevresinde görülür.

Alın ve göz kenarlarındaki çizgiler kişiye daha yaşlı bir görünüm, kaşlar arasındaki çizgiler ise kişiye çatık kaşlı, kızgın bir bakış ifadesi verir.

Mimik kaslarına Botoks uygulanarak bu kasların hareketleri zayıflatılabilir, kas hareketlerindeki azalma, üzerindeki derinin, kas hareketleri ile katlanmasını ve katlanmaya bağlı çizgilenmeyi de azaltır.

Bu şekilde yaşlı ve kızgın olarak görünen yüz ifadesinde de belirgin bir düzelme sağlanır.

Yüz şekillendirme:

Botoks enjeksiyonu ile kaşların kuyruk kısmından kaldırılması, şaşkın yüz görünümüne yol açan kaş orta kısmındaki yüksekliğin indirilmesi sağlanabilir.

Gülüşle birlikte belirgin üst diş etinin görülmesi gülerken estetik olmayan bir görünüme neden olmaktadır.

Botoks enjeksiyonu ile bu durum rahatlıkla düzeltilebilir.

Aşırı terleme tedavisi:

Botoks, ter bezlerine uygulandığında, ter bezleri ile sinir uçları arasındaki iletim de durdurularak ter bezlerinin çalışması azaltılabilir. Vücudun en çok terleyen bölgeleri, avuç içleri ve koltuk altı bölgesidir. Aşırı terleme ve buna bağlı ter kokusu şikayeti olan kişilerin terleyen bölgelerine Botoks uygulandığında şikayetlerinde düzelme sağlanır.

Uygulama öncesi yapılan test ile aşırı terleme bölgeleri saptandıktan sonra yapılan uygulamanın etkisi de 6 ay kadar sürmektedir.

Migren tedavisi:

Botoks uygulaması; kafa ve boyundaki 7 bölgeye, 31 enjeksiyon noktasından daha ince olan iğne uçları ile yapılır. Tedavi kişiye özel planlanmakta ve 12 hafta ara ile en az 2 tedavi dönemi bulunmaktadır. Bazı hastalarda tedavi etkinliği için enjeksiyon tekrarlanması gerekirken, bazı hastalarda ise etkinlik bir kaç yıl süresince devam etmektedir.

Uykuda Diş Sıkma Tedavisi:

Masseter kasının içine botox verilmesiyle gece diş sıkma problemi olanlar için uygulanır. Başarılı ve etkili bir yöntemdir.